Berlingske Business

Columbus vil nå driftsoverskud på 100 mio. kr. i 2015

Målsætningen kommer, mens Columbus er halvvejs igennem den transformation, som selskabet påbegyndte for 2,5 år siden.

Columbus lancerer i forbindelse med periodemeddelelsen for tredje kvartal tirsdag en målsætning om at nå en driftsindtjening, EBITDA før aktiebaseret aflønning, i niveauet 100 mio. kr. i 2015.

Målsætningen kommer, mens Columbus er halvvejs igennem den transformation, som selskabet påbegyndte for 2,5 år siden under navnet Columbus15.

- Det finansielle mål er at øge indtjeningen ved etablering af en profitabel serviceforretning samt at øge salget af eget software og derved mindske afhængigheden af tredjepartleverandører. Baseret på vores halvvejsstatus for Columbus15 har Columbus vedtaget en strategisk langsigtet målsætning om en indtjening (EBITDA før aktiebaseret aflønning) i niveauet 100 mio. kr. i 2015, fortæller Columbus i en fondsbørsmeddelelse.

Selskabet peger på, at nøgleordet er "fokusering". Blandt andet har Columbus de seneste år reduceret antallet af lande fra 21 til otte operationelle enheder.

Columbus' forventninger til 2013 er fortsat en omsætning i niveauet 900 mio. kr. og et EBITDA-resultat på omkring 60 mio. kr.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen