Berlingske Business

Columbus forbedrer bundlinjen med salg af software

GERMANY/
Foto:

Colombus IT har oplevet en vækst i driftsresultatet. I årets første ni måneder måneder udgjorde det 51,1 mio. kr., hvor det i samme periode af 2014 udgjorde 45,5 mio. kr., svarende til en stigning på 12 pct.

Det fremgår af Columbus IT's regnskab for årets første tre kvartaller.

Også på omsætningen er it-selskabet gået frem i årets første tre kvartaler. Den endte på 800,3 mio. kr. Til sammenligning var omsætningen i samme periode af 2014 627,1 mio. kr. Det svarer til en stigning på 28 pct.

Omsætningsvæksten er primært drevet af virksomhedsopkøb samt en vækst i salget af Columbus Software, hedder det i regnskabet.

Bang & Olufsen opnåede et resultat før skat på minus 118 mill

»Stigningen i salget af Columbus Software udgør en væsentlig bidragyder til væksten selskabets samlede omsætning og EBITDA-resultatet i tredje kvartal«, anfører selskabet i regnskabet.

Columbus' softwaresalg steg med 60 pct. i forhold til samme periode sidste år. Det er både omsætningen af Columbus-licenser og Columbus-abonnementer, der er steget.

EMC-US-M&A/DELL

Også salget af konsulentydelser er øget, nemlig med 18 pct. i årets tre første kvartaler sammenlignet med samme periode 2014.

»Produktiviteten i konsulentforretningen er imidlertid på samme niveau som sidste år, hvilket primært skyldes driftsmæssige udfordringer i Columbus' norske selskab«, oplyser selskabet videre i regnskabet.

Columbus IT fastholder forventningerne til 2015. Selskabet venter fortsat en omsætning i niveauet 1030 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) i niveauet 90 mio. kr.

pix-Hacker

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen