Berlingske Business

Cbrain opjusterer forventninger til omsætning og indtjening

cbrain
Topchef i Cbrain, Per Tejs Knudsen. Foto:

Softwareproducenten Cbrain opjusterer sine forventninger til regnskabet for 2015 efter en december, hvor der er blevet fyldt ekstra ind på ordrebogen, oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Selskabet, der blandt andet leverer software til offentlige myndigheder, regner nu med en omsætningsvækst på cirka 25 pct. i 2015 og en indtjeningsgrad på omkring 35 pct. på resultatet før skat.

Tidligere ventede virksomheden en vækst på 18-23 pct. samt en indtjeningsgrad på 10-20 pct.

- Cbrain har i december måned noteret en pæn ordreindgang. Der er i et vist omfang tale om standardprodukter, som kan leveres hurtigt og med begrænset timeindsats, hvilket medfører en større omsætning og indtjening end hidtil forventet, skriver firmaet.

- Den øgede omsætning er opnået uden betydelige omkostninger, hvilket har medført en øget indtjening. Samtidig kan Cbrain i slutningen af året notere en betydelig finansiel indtjening fra tilknyttet virksomhed, skriver Cbrain.

Softwareselskabet oplyser, at indtjeningsgraden før skat eksklusive finansielle indtægter forventes at være cirka 25 pct.

Ifølge Ritzau Finans beregninger vil Cbrains omsætning - baseret på de nye forventninger - stige med 13,5 mio. kr. til 68,5 mio. kr. i 2015. De tidligere forventninger pegede i retning af en omsætning på 64,7-67,4 mio. kr.

Derudover kan softwareproducenten glæde sig over markant fremgang i overskuddet. De nye forventninger giver et overskud før skat på knap 24 mio. kr.

De tidligere forventninger indikerede et plus før skat på 6,5-13,8 mio. kr. - alt efter om bunden eller toppen af intervallet blev nået.

Cbrain kunne torsdag fortælle, at det vil forsøge at komme ind på det amerikanske marked og nu vil arbejde på at vinde kunder hos centraladministration i Washington. Tidligere i 2015 vandt virksomheden sin første britiske kunde.

Cbran kommer 11. februar med regnskab for 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen