Berlingske Business

Cbrain når omsætningsforventninger med nuværende ordrer

Q
Iværksætter Per Tejs Knudsen, stifter af firmaet CBrain. ARKIVFOTO. Foto:

Softwareselskabet Cbrain melder om en fortsat pæn ordreindgang i tredje kvartal og noterer, at selskabet allerede ved slutningen af september havde en ordrebeholdning, som sikrer en omsætning på niveau med de udmeldte forventninger.

De udmeldte forventninger lyder på en omsætningsvækst på 10-20 pct. og en indtjeningsvækst på 10-20 pct.

forelæsning

De gode resultater kommer efter et kvartal, hvor selskabet har formået at øge sin markedsandel og vundet vigtige danske ordrer i form af leveringer til det nye Miljø- og Fødevareministerium, det nye ministerium for udlændinge, integration og bolig samt Socialstyrelsen.

- Cbrain er kommet styrket ud af tredje kvartal, idet Cbrain har vundet og fastholdt sin position i departementerne og i tre nye store ministerier. Cbrain kan derfor med stor tilfredshed notere, at Cbrain har øget sin markedsandel i forlængelse af ressortomlægningerne, hvilket betyder, at cirka halvdelen af departementerne i de danske ministerier nu baserer sig på F2, skriver selskabet i periodemeddelelsen.

I oktober meddelte selskabet desuden, at Socialstyrelsen også har valgt F2 som ny, digital platform.

16BUSPix-Lomax-Michael-Lerc.jpg

Selskabet går desuden med vækstplaner om at opbygge en international afsætningskanal i samarbejde med lokale partnere, og også her går det fremad.

- Endeligt kan Cbrain notere, at selskabets eksportsatsning skrider planmæssigt frem, og at Cbrains første pilotprojekt i UK, hvor de første brugere er gået succesfuldt i drift, viser gode resultater, skriver selskabet, der vurderer, at der er mere end 400 potentielle kunder i Storbritannien for sådan en løsning, hvilket giver en potentielt marked på over 2 mia. kr. om året.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen