Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Cbrain fik mindre vækst grundet omlægning af salg

Cbrain leverede en omsætning på 71,8 mio. kr. i 2016 mod 68,7 mio. kr. i 2015, svarende til en omsætningsvækst på 5 pct. Overskuddet før skat blev på 10,9 mio. kr. mod 16,4 mio.kr. året før. Det svarede til en overskudsgrad på 15 pct.

»Omsætningsvæksten lavere end i de foregående år. Dette skyldes, at Cbrain, som led i selskabets vækstplan, er lykkedes med at omlægge salget af F2-produktet fra salg af traditionelle softwarelicenser til salg af F2 som en cloud service, det vil sige salg af softwareabonnementer,« forklarer selskabet og pointerer, at den omlægning medfører en væsentlig udskydelse af omsætning.

business

Ledelsen er tilfreds med resultatet, og derfor indstiller bestyrelsen til generalforsamlingen, at der udbetales et udbytte på 0,1 kr. per aktie.

Både på hjemmemarkedet og internationalt noterer selskabet, at 2016 har været et godt år og fremhæver, at man på det danske marked har vundet en række markante kunder i centraladministrationen, og internationalt har Cbrain fået sine første ordrer i Tyskland og Storbritannien, og i slutningen af året kunne Cbrain annoncere sit første pilotprojekt i Washington.

Cbrain venter i 2017 en vækst i omsætningen på 10-15 pct., og at selskabet vil kunne realisere et resultat før skat på 5-10 pct. af omsætningen.

pix-Tastatur

Omsætningen vil stadig være påvirket af omlægningen til salg af cloud services, men Cbrain venter en stigende omsætningsvækst, da første års abonnementssalg i 2016 nu vil kunne mærkes positivt.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen