Berlingske Business

Cbrain-chef om USA: Ting står stille, når der er præsidentskifte

business
Crain-direktør Per Tejs Knudsen gør redde for året 2017 og kommer med sine forventninger til fremtiden. Foto:

Præsidentskiftet i USA i januar 2017 bremsede op for danske Cbrains bestræbelser på at få udbredt sit digitale produktionssystem, F2, til de amerikanske myndigheder.

Det er en af de erfaringer, som selskabets administrerende direktør, Per Tejs Knudsen, har gjort sig om det amerikanske marked.

»En af de ting, vi har lært, er, at ting står lidt stille, når der er præsidentskifte. Derfor har 2017 ligget lidt mere stille for os i USA, end vi havde håbet på,« siger Per Tejs Knudsen i et interview med Ritzau Finans.

Han vurderer dog, at der igen er ved at komme gang i tingene.

»Vi har sådan set et rimeligt aktivitetsniveau, men vi kan mærke, at tingene har ligget lidt stille. Vores fornemmelse er, at tingene begynder at vågne lidt op igen nu.«

»Sådan er vilkårene, men vi arbejder videre, og jeg synes, vi har en pæn portefølje af potentielle kunder, som vi taler med,« siger Per Tejs Knudsen om den amerikanske satsning.

Cbrain kunne for nylig løfte sløret for, at det har indgået et samarbejde med en konsulentorganisation i Washington DC, som vil bistå selskabet med salg og implementering af F2 i USA.

Xenia Østerby Jensen

Der er ifølge Cbrain-direktøren tale om et indledende samarbejde, og det er derfor svært på nuværende tidspunkt at sige, hvor vigtig en aftale, der er tale om.

»Men hvis vi kan få det samarbejde til at fungere, så har vi lige pludselig en organisation derovre også, som kan hjælpe med nogle større implementeringer,« siger Per Tejs Knudsen.

I det hele taget er der interessante perspektiver i at finde kompetente forhandlere og samarbejdspartnere.

»Er man i stand til at få en partner til at arbejde sammen med en, så åbner det selvfølgelig for en anden skaleringsmulighed,« forklarer han.

07BUSMartin-Thorborg-151841.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen