Berlingske Business

Canon besætter formandspost i IT-Branchen

Europæisk udnævnelse udløser valg af ny formand og ny næstformand for den største brancheforening for IT og software i Danmark.

Danmarks største brancheforening for IT- og softwareselskaber, IT-Branchen, har fået ny formand.

Kim Nielsen, der er administrerende direktør for elektronikgiganten Canon, overtager formandsposten i den 100 år gamle brancheorganisation efter Cecilia Bonefeld-Dahl, som fra 1. april bliver generalsekretær for de europæiske IT-branchers interesseorganisation, Digital Europe, efter at have været formand siden marts 2014.

Kim Nielsen blev valgt på IT-Branchens årsmøde, som torsdag eftermiddag blev holdt på Christian IVs gamle børsbygning midt i København. Han har siddet i bestyrelsen for IT-Branchen siden marts 2014 og været topchef for Canon i Danmark siden 2012. Tidligere havde han arbejdet ti år hos Hewlett-Packard (HP) og før da - 1995 til 1997 - været hos Avery Dennison.

Niels Zibrandtsen, som i december 2016 solgte 80 procent af sit livsværk, internetgiganten GlobalConnect, er ny næstformand for IT-Branchen.

Otte nye medlemmer valgt

Sammenlagt fik den 16 mand store hovedbestyrelse otte nye medlemmer. De øvrige nyvalgte er Anders Thomsen fra Microsoft, Bent Dalager fra KPMG, Bjarke Alling fra Liga, Brian Jeppesen fra Mjølner Informatics, Carsten Regner Nielsen fra HPE, Jan Winther fra Netcompany, Jens Aaløse fra TDC og Peter Rafn fra Conscia.

Det daglige forretningsudvalg består - ud over den nye formand og nye næstformand - af Anja Monrad fra Dell, Erik Kaae fra EG og Morten Langager fra KMD.

IT-Branchen har omkring 400 medlemsvirksomheder fordelt i hele Danmark

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen