Berlingske Business

Bunkevis af udfordringer tynger GN Store Nord

per wold olsen
»GN skal gøre det rigtige på det rigtige tidspunkt. Nogle sender bekymrende signaler ud i markedet, efter vi tog et tab på Beltone, mens andre bekymrer sig om andre ting. Så må det være sådan. Det fundamentale går godt,« siger Per Wold Olsen. Foto:

En patentsag, en svindelsag, en ledelsesrokade og ny konkurrence. Udfordringerne er mange for den danske høreapparatvirksomhed GN Store Nord, hvor aktiekursen nu er under niveauet fra før selskabets vækststrategi, der ellers skulle have lagt flere års oprydning bag selskabet. Bestyrelsesformanden, Per Wold Olsen, mener fundamentet er godt.

Det skriver Børsen.

Bekymringerne har gennem længere tid bygget sig op omkring den danske høreapparatkoncern. Særligt svindelsagen i den amerikanske franchiseforretning Beltone har gjort ondt med et tab for selskabet på 150 mio. kr. Bestyrelsesformanden bevarer dog roen.

DI

- GN skal gøre det rigtige på det rigtige tidspunkt. Nogle sender bekymrende signaler ud i markedet, efter vi tog et tab på Beltone, mens andre bekymrer sig om andre ting. Så må det være sådan. Det fundamentale går godt, siger Per Wold Olsen til Børsen.

I det seneste halvandet år er hele topledelsen i GN desuden blevet udskiftet, inklusive forskningsdirektøren og chefen for høreapparatvirksomhedens største marked, USA. Ingen i ledelsen har en baggrund inden for høreapparatindustrien, hvilket er et bevidst valg fra bestyrelsesformanden, der mener, at kunden og ikke så meget de tekniske features skal i fokus.

anders boyer

- Kunden er ude efter fordele og at høre bedre. Hvis du skal have blodtryksmedicin, er du ligeglad med, hvordan molekylet er opbygget, men du interesserer dig for om dit blodtryk sænkes uden bivirkninger, siger Per Wold Olsen til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen