Berlingske Business

B&O kan være blevet snydt for millioner af TV-giganter

Olufsen
Foto:

LG & Philips har leveret billedrør til B&O i årevis, de kan have snydt virksomheden for millioner af kroner på grund af kunstigt høje priser.

B&O kan være blevet snydt i årevis af LG og Philips.

Ifølge Børsens kilder handler sagen om, at Philips og LG sammen med flere andre elektronikselskaber, har indgået ulovlige prisaftaler på billedrør til tv- og computerskærme.

Eftersom LG & Philips har leveret billedrør til B&O i årevis, så kan de have snydt virksomheden for millioner af kroner på grund af de kunstigt høje priser. Angiveligt er det LG og Philips, som angriber B&O med det formål at begrænse eller forhindre et eventuelt erstatningskrav fra B&O.

Det skriver Dagbladet Børsen.

»LG og Philips har med stor sandsynlighed hørt, at der er et erstatningskrav på vej fra B&O, og nu vil de måske sikre sig, at sagen kører i Danmark,« siger Peter Stig Jakobsen, som er partner i Bech-Bruun og har stor erfaring i sager om konkurrenceret og erstatning.

»Dermed kan Philips og LG slippe billigere, end hvis sagen gik sin gang i et land med en længere forældelsesfrist,« uddyber Peter Stig Jakobsen.

Johannes Torpe

Der er tale om en retssag i Sø- og Handelsretten, og her forsøger LG og Philips angiveligt at tryne B&O, før selskabet rejser erstatningssag.

I 2012 blev LG og Philips dømt af EUs konkurrencemyndighed til rekordstore milliardbøder for ulovlige prisaftaler. Det ulovlige priskartel foregik fra 1996 til 2006.

Ingen af parterne ønsker at kommentere på den verserende sag.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen