Berlingske Business

B&O jagter teknologisk indmad

bogo
Bang & Olufsen ønsker et samarbejde med en leverandør, som kan levere teknologisk indmad til tv-apparaterne. Til gengæld kan Bang & Olufsen lokke med et stærkt brand, design og god lyd. Foto:

Bang & Olufsen satser på, at et samarbejde med en ny leverandør kan bringe virksomheden på rette spor.

Partner søges. Bang & Olufsen er på udkig efter en samarbejdspartner, som kan levere den nyeste teknologi på markedet til Struer-virksomheden, skriver Jyllands-Posten.

Som en lille spiller på et stort globalt marked, er det en udfordring for Bang & Olufsen at konkurrere med Samsung og LG, som producerer 40-50 mio. tv-apparater om året. Bang & Olufsen producerer til sammenligning 30.000 eksemplarer.

Tv-produktionen er blevet en stor udfordring for virksomheden, som sælger apparater med underskud. Jagten er derfor sat ind efter en samarbejdspartner, som kan levere den største del af det teknologiske indmad til fjernsynet. Bang & Olufsen kan til gengæld tilbyde et stærkt brand kendt for god lyd og flot design.

B og O

Bang & Olufsen er allerede afhængige af flere mindre leverandører. Planen er nu  at få færre, men større leverandører, som kan gøre produktionen enklere.

Bestyrelsesformand i Bang & Olufsen, Ole Andersen, tror på, at virksomheden er attraktiv som partner, fordi de er det eneste brand i luksusklassen for tv. Han erkender dog, at samarbejdet kan komme til at gå ud over produktionen i Danmark.

»Hvis vi ikke er konkurrencedygtige, har vi ingen fremtid, og så er spørgsmålet om arbejdspladsens placering ikke relevant. Men vi er bevidste om, at B&O er startet i Struer, og at vi har vigtige kompetencer her,« siger Ole Andersen til Jyllands-Posten.

14BUSFormand-klar-til-at-sa.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen