Berlingske Business

B&O fortsætter sit stærke år - Play trækker læsset

bo
Foto:

2017/2018 cementeres mere og mere som året, hvor det hårdt prøvede B&O gør comeback. Selskabet har netop udgivet sit regnskab for årets tredje kvartal, og der er fremgang på stort set alle fronter.

Musikken er begyndt at spille i Struer, efter det i mange år har skrattet gevaldigt fra B&Os højtalere. Den danske elektronikvirksomhed med Henrik Clausen i spidsen som topchef har netop offentliggjort sit regnskab for årets tredje kvartal, og de forbedrede tendenser fra regnskabsårets første seks måneder varer ved. Således er der fremgang på næsten alle poster sammenlignet med tredjekvartal i regnskabsåret 2016/2017, og B&O har nu i de ni første måneder af sit skæve regnskabsår lavet et overskud på 28 mio. kroner mod et underskud på 41 mio. i samme periode sidste år.

»Vi opnåede et solidt resultat med 10 procent omsætningsvækst og forbedret lønsomhed. Resultatet var drevet af en 25 procent stigning i omsætningen i B&O PLAY, stærkt salg i Kina-regionen samt vores fortsatte fokus på omkostninger og driftsforbedringer. Alt i alt er vi tilfredse med den fremgang, vi har vist i de første tre kvartaler af regnskabsåret, og vi forventer, at det fortsætter i fjerde kvartal,« skriver Henrik Clausen i en pressemeddelelse.

Henrik Clausen kan dog med fordel sende en venlig tanke til sin forgænger, Tue Mantoni, for det er det yngre og billigere undermærke B&O Play, som igen trækker læsset i Struer-virksomheden. B&O Play blev lanceret under Tue Mantoni i 2012, og undermærket er godt på vej til at vokse sig større end det eksklusive hovedmærke. I regnskabet for tredje kvartal er det også tydeligt, hvordan den yngre generation af produkter er i fremmarch. B&O Play viser omsætningsfremgang på hele 25 procent i kvartalet, mens det »klassiske« B&O faktisk har omsætningstilbagegang.

Omsætningen i B&O i de første ni måneder var på knap 2,5 mia. kr. mod 2,2 sidste år. B&O laver også en mindre opjustering af sine forventninger, da man nu regner med en omsætningsvækst for året på over ti procent, hvor det før var omkring ti procent.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen