Berlingske Business

B&O boss: Uansvarligt at udbetale udbytte nu

Tue Mantoni fortæller
Tue Mantoni: B&O boss: Uansvarligt at udbetale udbytte nu. ARKIVFOTO. Foto:

Det ville være uansvarligt at udbetale et ekstraordinært udbytte til aktionærerne efter et fjerde kvartal, som ikke viste sig fra sin prangende side. Det siger B&Os administrerende direktør, Tue Mantoni, til Ritzau Finans.

- Vores forretning er volatil, og vi har lige lanceret en ny strategi, som endnu ikke har bevist, at den kan levere en stærk bundlinje. Derfor er det ikke ansvarligt at begynde at udbetale penge på nuværende tidspunkt, siger han.

Flere analytikere havde ellers sat næsen op efter et ekstraordinært udbytte til aktionærerne i størrelsesordenen 5-6 kr. pr. aktie, efter at B&O i foråret solgte Automotive-divisionen til amerikanske Harman International Industries.

B og O

B&O forventede at modtage 1130 mio. kr. i nettoprovenu fra transaktionen efter skat samt en årlig minimumsbetaling på 12,7 mio. kr. i en 20-årig periode startende fra regnskabsåret 2017/18.

Der skal dog stabilitet til på alle fronter, før virksomheden igen er klar til at udbetale udbytte til aktionærerne, siger selskabets direktør.

- Hvis vi kigger på de seneste år, så har vi haft nogle kvartaler, hvor vi har tjent penge og nogle, hvor vi tabte penge. Den volatilitet skal vi væk fra, og det vil sige, at vi skal have en mere stabil udvikling i vores forretning. Vi skal tjene gode penge og have et stabilt cashflow. Først på det tidspunkt kan vi begynde at overveje, om der skal betales udbytte eller ej, siger Tue Mantoni.

Når Vestjylland sover.

B&Os regnskab for fjerde kvartal af 2014/15 viste et underliggende driftsunderskud (EBIT) på 53 mio. kr. På bundlinjen blev resultatet for de fortsættende forretninger til et underskud på 319 mio. kr.

TV: 3 highlights fra B&O: Mantoni går ned i løn

 

b&O

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen