Berlingske Business

Blogger: Microsoft bygger ny browser

-MICROSOFT-HOLDS-ANNUAL-SHAREHOLDER-MEETING
Foto:

Under kodenavnet Spartan er Microsoft ifølge en blogger ved at bygge en ny browser, som skal virke mere som Firefox og Chrome.

Noget tyder på, at Microsoft er gået i gang med at udvikle en helt ny browser. Det oplyser bloggeren Mary Jo Foley på ZDnet ifølge Version2.

Flere af bloggerens kilder har fortalt, at den kommende browser ikke kommer til at være Internet Explorer 12, men i stedet en helt ny browser, som lige nu har kodenavnet Spartan.

Spartan kommer stadig til at bruge Microsofts Chakra JavaScript motor og virksomhedens Trident gengivelses motor – ikke webkit, siger bloggerens kilder.

Noget tyder altså på, at Microsoft er ved at bygge en helt ny browser op, som skal synes og føles mere som Chrome og Firefox. Der vil også være mulighed for at køre udvidelser, og ud fra tidligere oplysninger skriver Mary Jo Foley, at Microsoft arbejder på to udgaver af Trident til to forskellige browsere.

Yderligere oplyser hun, med forbehold for sine kilder, at Spartan skulle være en ny letvægtsbrowser, som Microsoft er ved at udvikle.

Den nye Windows 10 desktop-version vil komme med både Internet Explorer 11 og Spartan. IE 11 vil være der for bagudkompabilitetens skyld. Spartan vil både blive tilgængelig for desktop og mobil- og tabletudgaver af Windows 10.

Bloggeren understreger, at Spartan endnu kun er et kodenavn. Hendes kilder ved endnu ikke, hvad Microsoft har tænkt sig at kalde den nye browser.

Micrsoft kan komme til at vise browseren frem 21. januar, når virksomheden afslører deres næste Windows 10-features – bloggerens kilder er dog ikke sikre på, om Spartan endnu er funktionsdygtigt nok til at kunne vises frem allerede på det tidspunkt.

Deltag i debatten på Version2.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen