Berlingske Business

Bliver svær at erstatte: Succesfuld B&O-chef stopper

Henrik Taudorf Lorensen
B&O Plays snart afgående direktør, Henrik Taudorf Lorensen, da han i januar i år præsenterede Beoplay-produkter for Berlingske på verdens største forbrugerelektronikmesse, Consumer Electronics Show (CES), i Las Vegas i USA. Arkivfoto: Thomas Breinstrup

Direktøren for B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen, stopper i firmaet fra Struer i slutningen af november. Analytiker advarer om, at B&O ikke har råd til fejlskud, når en erstatning skal findes.

Efter fem år i spidsen for B&Os underafdeling Play hiver Henrik Taudorf Lorensen nu i håndbremsen. Fra slutningen af november skal manden, der har været med til at bygge Play-divisionen op fra bunden, i stedet være direktør i en britisk start-up-virksomhed, der producerer og sælger keyboards. Det skriver Børsen.

Olufsen

Ifølge Morten Imsgard, der er senioranalytiker og B&O-specialist hos Sydbank, kan Henrik Taudorf Lorensen blive svær at erstatte.

»Jeg tror B&O er temmelig kede af, at han smutter, for der er ikke rigtigt noget at sætte en finger på, i det arbejde, han har lavet for dem,« vurderer Morten Imsgard, der mener at Henrik Taudorf Lorensen har spillet en væsentlig rolle i den forretningssucces, som B&O Play er blevet.

pix-B&O Play-direktør

»Selvfølgelig har han ikke gjort det alene, men han har været en afgørende brik. Han var den første ansatte i B&O-Play. Det var i erkendelse af, at B&O manglede et nyt forretningsben, som kunne skabe noget skala og vækst i forretningen. Og det må man sige er lykkedes. I dag udgør Play en væsentlig del af B&Os samlede forretning,« fortæller Morten Imsgard videre.

Da B&O offentliggjorde regnskab for første kvartal af 2016 for en uge siden, kunne man læse, at B&O Play havde oplevet en salgsvækst på 41 procent, og at lydprodukterne er tæt på at blive den største del i det samlede regnskab. Derfor mener Morten Imsgard også, at B&O helst havde set, der var ro omkring direktør-posten i B&O-Play:

»De skal erstatte en succesfuld direktør. Fordi B&O har så store problemer i med deres traditionelle produkter, har de i den grad brug for, at Play-forretningens succes fortsætter uforstyrret«

Olufsen

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen