Berlingske Business

Blackberry opjusterer resultatforventninger trods skuffende salg

BLACKBERRY-RESULTS/
Foto:

Den amerikanske telefonproducent Blackberry kunne ikke følge med forventningerne til toplinjen i sit andet kvartal af regnskabsåret 2016/17, men til gengæld var bundlinjen en smule bedre end ventet.

Selskabet omsatte for 352 mio. dollar i kvartalet, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter et salg på 390,2 mio. dollar.

På bundlinjen landede Blackberry et justeret resultat per aktie på et rundt nul, mens analytikerne havde regnet med et tab på 5 cent.

For hele regnskabsåret venter Blackberry nu et justeret resultat per aktie på nul til minus 5 cent mod den tidligere prognose om et underskud på 15 cent.

Til sammenligning ventede analytikerne inden regnskabet et justeret tab per aktie for hele regnskabsåret på 16 cent, viser estimaterne fra Bloomberg News.

Blackberry-aktien stiger med 6 pct. til 8,35 dollar i det amerikanske formarked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen