Berlingske Business

Blackberry melder sig tilbage i kampen om smartphones

Blackberry_Business
Research in Motion (RIM), som står bag BlackBerry, vil tilbage i markedet. Foto:

Samsung og Apple er løbet med kunderne de senere år, men nu skal det være slut.

Det har været en lang tur nedad for smartphone selskabet Research In Motion, der står bag den engang så populære Blackberry telefon. Selskabet har de seneste par år måtte se mange af sine kunder skifte til Samsung eller Apple telefoner, men det skal være slut med nye smartphones, der kører på den ligeledes nye BB10 software. Det skriver The Guardian.

Selskabets es i ærmet, styresystemet BB10, skal løse de mange tekniske problemer der har været med Blackberry-telefonerne og som har været en stærkt medvirkende faktor til at drive kunderne i armene på konkurrenterne Samsung og Apple. BB10 vil blive afsløret onsdag, sammen med to nye mobiler der kører på softwaren, hvoraf den ene vil være uden keyboard og med et nyt interface, som RIM kalder Crackberry. Flere analytikere er dog skeptiske omkring Research In Motions muligheder for at vende strømmen af kunder og udfordre Apple og Samsung på det ekstremt konkurrenceprægede smartphone-marked.

- BB10 er lidt som et sidste kast med terningen. Spørgsmålet er hvor længe de kan holde sig kørende og hvor længe de kan vente på de rigtige tal. Forretningskunderne er allerede ved at forlade selskabet, udtaler Benedict Evans, analytiker hos Enders Analysis, til the Guardian.

Ud over tekniske problemer med tidligere Blackberrys, lider forventningerne til Research In Motion også under at markedet for apps til smartphones næsten udelukkende orienterer sig imod Samsung og Apples software-platforme.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen