Berlingske Business
12:57Lego-konkurrent omsatte for mere end ventet

Billetlugen håber på samarbejde med Facebook

RB PLUS Når mormor lever videre på nettet FILES-SWEDEN-FACEBOO
Arkivfoto. Foto:

Den danske portal Billetlugen forestiller sig et fremtidigt samarbejde med Facebook om salg af billetter.

København: Hos den danske billetportal Billetlugen ryster man ikke i bukserne, selv om Facebook frem over vil gøre det muligt for brugere at købe blandt andet koncertbilletter direkte gennem Facebooks app.

Tune Hein

Faktisk øjner Christoffer Feilberg, som er direktør i Venuepoint, der driver Billetlugen, derimod en mulighed for et fremtidigt samarbejde med det gigantiske sociale medie.

»Når det her kommer til Europa, er det meget muligt, at vi også vil lave et samarbejde med Facebook. Jeg tror ikke, at Facebook kun er interesseret i at lave en aftale med nogle enkelte billetoperatører«, siger Christoffer Feilberg.

Facebook er det måske vigtigste medie for artister og kunstnere, der gerne vil gøre reklame for deres arbejde. Men hidtil har brugere været nødt til at klikke ind på en anden hjemmeside for at købe billetter til koncerter, messer, udstillinger og lignende.

»Lige nu har vi ikke et formelt samarbejde med Facebook, men vi bruger Facebook rigtig meget som en distributionskanal. Det er vigtigt at få samspillet med sociale medier til at fungere er godt, og vi følger al innovation på området tæt«, siger direktøren.

RB PLUS Når mormor lever videre på nettet TOPSHOTS 2012 - FRAN

At Facebook vil bevæge sig ind på billetbranchens territorium kaldes disruption. Udtrykket dækker over en hurtig og livstruende ændring af et selskabs eller en branches markedsvilkår, fortæller Tune Hein, som er rådgiver og ekspert i disruption.

Nogle af de bedst kendte eksempler på begrebet er Uber, som har vendt op og ned på hele taxabranchen, eller Airbnb, der har udfordret hotelmarkedet med millioner af nye overnatningsmuligheder.

Ifølge Tune Hein vil det dog være muligt for billetbranchen at overleve Facebooks indtog på billetmarkedet.

»Disruption er ikke hokuspokus. Man kan give sig selv den udfordring at tænke over, hvordan man selv kan lave en dobbelt så god brugeroplevelse og hælde noget innovation ind i sit produkt, mens man samtidig gør det billigere«, siger Tune Hein.

pix-Daniel EK

I første omgang vil den nye funktion på Facebook kun gælde en række amerikanske begivenheder, men i længden vil den blive gjort global.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen