Berlingske Business

Bibob følger efter TDC og Telia med prisstigning

TDC
Foto:

Telenors lavprisselskab Bibob følger nu efter TDC og Telia med prisstigninger på de billigste abonnementer. Det fremgår af Bibobs hjemmeside, hvor det billigste abonnement er sat op med 10 kr. til 99 kr.

- Telenors discountbrand Bibob er fulgt efter TDC og Telia og har hævet priserne på sit mobilabonnement. Det billigste koster nu 99 kr., hvor det tidligere lå på 89 kr. Mobilmarkedet har længe sukket efter højere priser. Og det begynder vi nu for at alvor at se kommer, siger Mads Zink, chefhandler i Danske Bank, til Ritzau Finans.

Aktien i TDC reagerede umiddelbart på den nye oplysning med en stigning. Aktien ligger onsdag eftermiddag til en stigning på 2,2 pct. til 35,60 kr.

- TDC's aktiekurs er stadig 30 pct. lavere, end den var 1. august. Med de stigende mobilpriser, vi ser nu, er det det helt rigtige tidspunkt at købe aktien på. Vores target ligger på 45 kr., siger Mads Zink.

TDC satte som det første selskab prisen op på de billigste mobilabonnementer hos TDC, Telmore, Yousee og Fullrate med 10 kr. om måneden for alle nye kunder. Det skete i sidste uge. I denne uge fulgte Telia efter ved at hæve prisen på selskabets billigste abonnement i Danmark.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen