Berlingske Business

Avis sælger stort callcenter

pix-LN
Martin Rahbek fra Moranti (til venstre) har købt callcenteret LN Eurocom af Nordjyske Mediers bestyrelsesformand Claus Falk (til højre). Foto: Moranti

Nordjyske Medier sælger fra til IT-virksomheden Moranti, som vil satse yderligere i Norden.

Et af Danmarks største callcentre med omkring 500 medarbejdere har hen over weekenden skiftet ejer.

Nordjyske Medier i Aalborg har solgt LN Eurocom Tele Services A/S til Moranti, som vil investere kraftigt i at udvikle og udbygge selskabet i Norden. Moranti rådgiver og udvikler virksomhedsstyringssystemer (ERP) og tilbyder også serverplads og overvågning.

Salgsprisen er ikke offentliggjort.

Overtagelsen sker 30. januar, og fra 1. marts overtager Martin Rahbek, som nu er bestyrelsesformand i Moranti, posten som administrerende direktør for begge selskaber.

Fortsætter som datterselskab

LN Eurocom fortsætter på sine tre adresser i Aalborg, Aarhus og København som et selvstændigt datterselskab under Moranti. Herfra leverer man teknisk support, kundeservice, telemarkedsføring m.m. og håndterer dagligt omkring 16.000 samtaler på fem forskellige sprog for en række af de største selskaber i Norden.

Ifølge LN Eurocoms bestyrelsesformand, Claus Falk, ønsker Nordjyske Medier at fokusere på det at drive medievirksomhed, og han er overbevist om, at LN Eurocoms medarbejdere er »i trygge hænder ved den nye ejer«.

Martin Rahbek »ser store muligheder« i, at de to selskaber nu kan arbejde sammen og bl.a. levere en dybere, teknisk rådgivning.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen