Berlingske Business

Automatisk opdatering skyld i tårnhøj mobil-regnig

Det kan blive dyrt at bruge smartphone på ferien i udlandet – især hvis telefonen opdaterer sig selv.

Mobiltelefoner, der kan tjekke mail og gå på nettet, kan lyde fristende. Men det kan også blive dyrt, hvis man ikke har styr på teknikken.

Det skriver gratisavisen 24timer.

De såkaldte smartphones, der er telefoner med avancerede internetfunktioner, har nemlig en lang række automatiske funktioner, der kobler sig på internettet for eksempelvis at hente mail eller sikkerhedsopdateringer og tjekke vejrudsigten.

Men hvis du tager din smartphone med til udlandet, risikerer du at komme hjem til en regning på flere tusinde kroner, fordi telefonen har hentet opdateringer døgnet rundt til en dyr udlandspris på over 100 kroner pr. megabit data.

- Nogle af de her telefoner er supersmarte. De henter e-mail automatisk, så hvis man får mail på telefonen, så får man dem, uanset om man så er i udlandet, siger Peter Kirk Nielsen, der er kundeservicedirektør hos mobilselskabet 3, til gratisavisen 24timer.

Ifølge Peter Kirk Nielsen kan de automatiske opdateringer slås fra, men han erkender, at smartphones er så avancerede, at de henvender sig mere til de teknisk orienterede brugere end til den almindelige telekunde.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen