Berlingske Business

Atea-topchef efter grimme sager: Vi har strammet op

Morten Felding
Morten Felding, direktør i Atea, siger, at virksomheden vil samarbejde fuldt og fast med politiet. Foto:

Atea-topchef måtte da han trådte til i 2014 rydde gevaldigt op i IT-virksomheden, som ifølge chefen tidligere accepterede, at »der ikke var så klare linjer og holdninger.«

Nordens største IT-koncern Atea er ramt af massiv bestikkelsesskandale, efter at Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har sigtet to virksomheder for bestikkelse i forbindelse med et offentligt udbud.

Atea er en af virksomhederne, og topchef Morten Felding siger nu i et interview med Børsen, at han måtte lave meget om, da han kom til virksomheden i 2014.

»Det handler om, hvordan man ser på partnerskaber, kundeforhold og den slags. Og jeg kan mærke, at organisationen mener, jeg står for en anden linje, mens det nok tidligere var accepteret, at der ikke var så klare linjer og holdninger,« siger administrerende direktør Morten Felding til Børsen.

Han fortæller, at han, siden han tiltrådte som administrerende direktør i Atea i maj 2014, har måttet ændre flere etisk problematiske forhold. Det drejede sig blandt andet om, at de ansatte havde et lidt for løst forhold til, hvordan man omgik kunderne.

Derudover mener Morten Felding, at man i den grad har fået mere fokus på, at virksomhedens arrangementer får et mere fagligt indhold, og der er nu klare teningslinjer i virksomheden, siger Morten Felding. Firmaet afviste onsdag alt viden om, at bestikkelse eksisterer i firmaet. Indtil videre er seks personer varetægtsfængslet i sagen, og hele 13 personer fra Atea og virksomheden A3it er sigtet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen