Berlingske Business

Atea snød indkøbscentral for millioner

atea

Atea erkender at have snydt den offentlige indkøbscentral, SKI, for flere mio. kroner. Ifølge it-leverandøren har der aldrig været tale om bevidst snyd.

It-leverandøren Atea har kørt millioner uden om den offentlige indkøbscentral Statens og Kommunernes Indkøbs Servise (SKI), skriver Jyllands-Posten i dag.

Det har Atea indrømmet over for SKI i en redegørelse, som blev indleveret i sidste måned. Offentlige leverandører er forpligtet til at betale til SKI, når de indgår en handel med offentlige kunder. Det er denne betaling sagen drejer sig om, og som Atea tidligere har påstået at have glemt i enkelte tilfælde.

Hvis det er tilfældet har Atea glemt at indberette indkøb for mere end 300 mio. kroner siden 2012. Det svarer til mere end en femtedel af virksomhedens samlede omsætning via SKI-aftaler.

atea

Den manglende indberetning betyder, at SKI er blevet snydt for flere millioner kroner. Direktør i SKI, Signe Lynggaard Madsen, er overrasket over sagens omfang.

»Jeg var klar over, at vi ville nærme os ettrecifret millionbeløb. Men slet ikke i nærheden af det her - det er simpelthen uordentligt,« siger Signe Lynggaard Madsen.

Atea afviser over for Jyllands-Posten, at der er tale om bevidst snyd.

SKI

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen