Berlingske Business

Asien trak stikket ud

Asien trak stikket ud - 1
Arbejdere trækker et undersøisk telekabel i land i Kenya. Foto:

Op mod 90 procent af alle telefonforbindelser - både tale og internet - forsvandt denne uge på grund af tyfonen Morakot.

Der er ikke hul igennem til store dele af Asien i disse dage. Op mod 90 procent af forbindelserne i østasien forsvandt nemlig i denne uge på grund af undersøiske jordskred, forårsaget af tyfonen Morakot. Det skriver Reuters. Det er gået ud over lande som Taiwan, Hong Kong, Singapore og Filipinerne - forstyrrelser, der nok ikke er rettet før sent torsdag.

Selve de undersøiske kabler må lide et par måneder endnu, mens telelskaber i regionen forsøger at lede trafikken andre veje. Det sker af og til at undersøiske kabler bliver skadet af naturkatastrofer som jordskælv og uvejr - men også fiskerbåde med trawl har tidligere skadet undersøiske kabler.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen