Berlingske Business

Apple/Danske: Bestået regnskab kan give medvind til hele markedet

APPLE-MUSIC/
ARKIVFOTO Foto:

Apples regnskab for andet kvartal, der kommer tirsdag aften, er vigtigere teknologimarkedet som helhed end for de enkelte Apple-investorer.

Det vurderer Lars Skovgaard Andersen, der er seniorstrateg hos Danske Bank.

»Hvis Apple rammer nogenlunde indenfor pladen, regner vi med, at det giver ro på, og der vil komme massive køb. Derfor er regnskabet vigtigere for hele markedet end for Apple-investorerne,« siger Lars Skovgaard Andersen til Ritzau Finans.

It-sektoren udgør en fjerdedel af S&P 500-indekset og er ifølge Danske Bank enormt vigtig for specielt det amerikanske marked. Derfor ser seniorstrategen gerne, at investorerne vil se udenom det dårlige i sektoren og gøre markedet stabilt.

Han peger på, at svagheden i sektoren er overgjort.

»Vi finder den seneste tids svaghed i teknologisektoren for overgjort og håber, at Apple i lighed med en række andre teknologiselskaber bekræfter dette.«

»Vores forbrug af it stopper ikke, spørgsmålet er, om investorer er villige til at belønne Apple for deres servicedel eller fokuserer alene på salget af nye iPhones. Vi fokuserer på de bredere linjer og anbefaler at købe op bredt i it-sektoren«, siger seniorstrategen.

DOUNIAMAG-FILES-US-BRITAIN-IT-MUSIC-APPLE-SHAZAM

IT-AKTIEN FLEST DANSKERE HAR

Skattereformen, som blev udrullet i USA, kan give flere penge i lommerne på aktionærerne, vurderer Lars Skovgaard Andersen og henviser til, at Bank of America Merrill Lynch ser muligheden for, at udlodningsprogrammet rammer mellem 70-75 mia. dollar.

I løbet af det sidste år har Apple øget udlodningen til mellem 30-50 mia. dollar om året.

Danske Bank vurderer, at Apple-aktien er den it-aktie, som flest danskere har, og derfor kan den amerikanske skattereform også komme danske investorer til gode.

pix-iPhone X

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen