Berlingske Business

Apple vinder ny appelsag i kampen mod Samsung

US-APPLE-UNVEILS-NEW-VERSIONS-OF-IPHONE-6, -APPLE-TV
Selvom Apple ikke har held til at stoppe salget af Samsungs telefoner, kan dommen give Apple ekstra skyts til et eventuelt fremtidigt forlig mellem de to stridende elektronikgiganter Foto:

Det seneste slag i det langstrakte juridiske slagsmål mellem Apple og Samsung blev torsdag vundet af Apple og kan tvinge Samsung til software-ændringer, hvis selskabet fortsat vil sælge smartphones i USA.

Det seneste slag i det langstrakte juridiske slagsmål mellem Apple og Samsung blev torsdag vundet af Apple og kan tvinge Samsung til software-ændringer, hvis selskabet fortsat vil sælge smartphones i USA, skriver Financial Times.

I en markant juridisk sejr afgjorde en amerikansk føderal domstol, at et forbud mod Samsungs brug af visse detaljer, som Apple har patent på, var i offentlighedens interesse. Sagen omhandler mindre detaljer på telefonerne, eksempelvis slide-funktionen til at åbne hjemmeskærmen.

pix-Apple Kina

- Retten til at ekskludere konkurrenter fra at bruge ens ejendomsrettigheder er vigtig. Og retten til at opretholde eksklusiviteten - et kendetegn og en afgørende garanti for patentrettigheder fra selve den amerikanske forfatning - er også vigtig, skrev dommer Kimberly Moore i torsdagens afgørelse.

Samsung kaldte forbuddet ubegrundet og ønsker en ny appelsag ved en højere domstol. Vinder Samsung ikke en appel, kan selskabet blive tvunget til at foretage ændringer, blandt andet ved nyere modeller som Galaxy S6, ved årets udgang, for at fortsætte salget på det amerikanske marked.

pix-Watch

Selvom Apple ikke har held til at stoppe salget af Samsungs telefoner, kan dommen give Apple ekstra skyts til et eventuelt fremtidigt forlig mellem de to stridende elektronikgiganter, skriver Financial Times.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen