Berlingske Business

»Apple-ur er en af de største fiaskoer, jeg længe har oplevet«

Apple
Der var spredt klappen på Apples konference i San Francisco i denne uge, da det nye styresystem til Apple Watch blev præsenteret. Foto:

Apple Watch er en kæmpe fiasko. Sådan lyder kritikken fra tech-redaktør af Apples ur, som netop har fået nyt styresystem, der er blevet præsenteret på en konference i San Francisco.

»Det er kedeligt. Det er dårligt. De apps, der kører på det, er langsomme. «

Sådan lyder skudsmålet, når redaktør hos tech-redaktionen TV2 Beep, David Guldager skal give en anmeldelse af Apple Watch, som han har haft siddende på sit håndled den seneste uges tid. Han er mildest talt ikke begejstret.

»Det er dyrt. Og så er det bare et af de produkter, der ikke er modent til markedet endnu,« siger han til TV2 Finans.

(Artiklen fortsætter under TV-indslaget)

 

Apple holder i disse dage sin årlige udviklingskonference i San Francisco, hvor udviklere er inviteret til at komme med bud på nye funktioner til Apples produkter, og hvor verdens mest værdifulde koncern også præsenterer sine egne nye produkter, opdateringer på styresystemer osv.

Men da det nye styresystem til Apple-uret, WatchOS2 blev præsenteret, var der ret stille i salen, siger David Guldager.

»Der var kun spredt klappen. Det er ét af de produkter, hvor Apple har skudt helt ved siden af. De skal i den grad gøre noget, hvis de skal finde en succes på det her,« siger han og fortsætter:

»Som det er nu, er det én af Apples største fiaskoer, jeg længe har oplevet.«

På konferencen præsenterede Apple blandt andet også musiktjenesten Apple Music, som bliver en konkurrent til Spotify, Wimp og andre musikstreamingstjeneste. Det får også indbygget en global 24 Timers radiokanal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen