Berlingske Business

Apple taber patentsager mod Samsung

APPLE-RESULTS-PREVIEW
Foto:

Den amerikanske teknologikæmpe Apple fik fredag en streg i regningen i en retssag mod den sydkoreanske ditto Samsung.

En appeldomstol pegede således i Samsungs retning i to sager, der ellers tidligere var gået Apples vej.

Det skriver Bloomberg News.

pix-Samsung-Apple

Den afgørende del i sagen var to patenter fra Apple, som selskabet tidligere havde fået overbevist myndighederne om, at Samsung havde brudt. Der er blandt andet tale om selskabets iPhone-funktion, hvor man kan låse telefonen op ved at føre fingeren fra venstre mod højre i bunden af skærmen.

FILE GERMANY ECONOMY HUAWEI

Dermed slipper Samsung ikke alene for at betale 119,6 mio. dollar i erstatning til Apple, men selskabet kan også fortsætte med at bruge teknologien i sine telefoner, ligesom tidligere modeller heller ikke skal justeres.

pix-Samsung-mobil

Appeldomstolen fastslog ligeledes, at Apple i stedet skal betale 158.400 dollar til Samsung for brud på et af sydkoreanernes patenter på videokompression.

 

 

Mikkel Brix Kvols +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen