Berlingske Business

Apple sælger flere iPhones og hæver forventninger forud for lancering

BRITAIN-APPS/HANGING
Apple solgte over 41 millioner Iphones i tredje kvartal. Foto:

Salget af iPhones steg 1,6 procent i tredje kvartal, og Apple lander dermed på flere end 40 millioner solgte.

Apple beretter om en stigning i omsætningen på 7,2 procent i sit regnskab for tredje kvartal. Det er den bedste vækst, selskabet har haft i syv kvartaler, skriver The Wall Street Journal.

Salget af iPhones er gået langt bedre end ventet forud for en 10-års-jubilæums-udgave af smartphonen, som ifølge nyhedsbureauet Reuters ventes lanceret i næste måned.

Salget af iPhones steg med 1,6 procent til 41,03 millioner i tredje kvartal, der sluttede 1. juli. For et år siden lød salget på 40,4 millioner telefoner.

Apple indberetter, hvor mange iPhones det sælger til forhandlere. Det er altså ikke antallet af iPhones, der er blevet langet over disken til kunder, der er tale om.

Selskabets nettoindtægt steg til 8,72 milliarder dollar i tredje kvartal.

Verdens mest værdifulde teknologivirksomhed slår i det hele taget forventningerne på de fleste større parametre.

Aktierne klatrede da også med omkring seks procent til 159 dollar, da de var på sit højeste tirsdag.

Apple leverer også et stærkt tal for salg af iPads. Her fremviser virksomheden en indtjening på 4,9 milliarder dollar, det næsten er 1 milliard dollar over forventningerne fra Wall Street.

- Vi er glade for, at vi kan fremvise vores tredje kvartal i træk, hvor vores vækst accelererer, og en rekord for vores indtjening på services, siger Apples topchef, Tim Cook, i en pressemeddelelse.

Apple lægger i regnskabet også vægt på, at 61 procent af indtjeningen i kvartalet kom fra andre lande end USA.

Det var dog ikke det vigtige kinesiske marked, der trak læsset. Her røg indtjeningen ned med 10 procent i forhold til året før. Det betyder, at Apple har haft en indtjening i landet på lidt mere end 8 milliarder dollar.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen