Berlingske Business

Apple-regnskab overrasker positivt

APPLE-PATENT/

I fjerde kvartal havde Apple en indtægt på over 11 milliarder dollars. Det er bedre end ventet, og skyldes blandt andet et stærkt salg af iPhones.

Det har været et særdeles godt kvartal for teknologigiganten Apple, hvis man kigger i koncernens regnskab.

Virksomheden har tirsdag aften offentliggjort tallene for fjerde kvartal - og igen overrasker Apple positivt. Det skriver flere internationale medier.

pix-iPhone 6S-lancering

Koncernen har haft en indtægt på 11,12 milliarder dollars svarende til over 75 milliarder danske kroner. Det er mere end forventet, og samtidig markant over virksomhedens samlede indtægter for samme kvartal sidste år, der lå på 8,47 milliarder dollars svarende til over 57 milliarder danske kroner.

Koncernens overraskende resultat skyldes især, at Apple har solgt over 48 millioner iPhones i kvartalet.

I september måned lancerede Apple sin nyeste iPhone i rækken, iPhone 6, som har taget en del at læsset. Den nyeste model har således øget antallet af solgte smartphones med 22 procent for fjerde kvartal.

pix-Apple-kryptering

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen