Berlingske Business

Apple Music er tæt på at indtage førstepladsen i USA

FILES-US-IT-LIFESTYLE-APPLE-TAXES
Apple Music er tæt på at indtage førstepladsen i USA Foto:

Apple Music er tæt på at overhale Spotify i USA målt på antal betalende abonnenter. Apples amerikanske kundebase er vokset med omkring 5 pct., hvorimod Spotifys kundebase er vokset med omkring 2 pct. om måneden.

Det skriver The Wall Street Journal.

Fremgangen for Apple Music sender, ifølge The Wall Street Journal, signaler om en stigende konkurrence mellem musikstreaming-branchens dominerende aktører.

Apples popularitet skyldes blandt andet, at servicen er forudinstalleret på alle selskabets populære produkter, heriblandt alle iPhones og Apple Watches. Apple Music vil, hvis den foreløbige vækstrate fortsætter, kunne overgå Spotify på det amerikanske marked allerede til sommer.

pix-E-bøger

På globalt plan forbliver Spotify dog størst med næsten to gange så mange betalende abonnenter som Apple, der er nummer to på listen.

Andre konkurrenter i musikstreaming-branchen er blandt andet Pandora Media, Amazon.com og YouTube, der ejes af Google's moderselskab, Alphabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen