Berlingske Business

Apple køber specialist i aflæsning af følelser via grimasser

US-IT-INTERNET-APPLE-PRIVACY-FILES
Apple vil nu analysere følelser igennem ansigtsudtryk. Foto:

Apple har erhvervet et selskab, der benytter kunstig intelligens til at analysere følelser via ansigtsudtryk.

Opkøbet er det seneste i en række fusioner, som kan pege i retningen af, at den amerikanske teknologigigant satser på virtual reality.

Det skriver Financial Times.

San Diego-baserede Emotient blev grundlagt i 2012 og har patenter, der dækker over, hvordan det bruger crowdsourcing til at træne sine maskine i at aflæse stemninger og - afgørende for privatlivets fred - måder at forstå ansigtsudtryk på uden at gemme genkendelige billeder af enkeltpersoners ansigter.

Passport

Et hold af rigtige mennesker er, via crowdsourcing, blevet brugt til at træne Emotients software ved at indsamle og kategorisere følelserne fra 100.000 billeder om dagen, oplyste Emotient i en pressemeddelelse i maj.

Apple-aktien faldt i torsdagens handel med 4,2 pct. til 96,45 dollar.

US-IT-LIFESTYLE-APPLE-IPHONE-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen