Berlingske Business

Apple køber egenhædret app og gør den gratis

pix-Workflow
Workflow er en app, som kan udføre mange forskellige opgaver i en bestemt rækkefølge, så man kun behøver at trykke på en enkelt knap. Nu gør Apple den gratis.

Mobilappen Workflow fik i 2015 Apples hædersbevisning for at løse mange opgaver på én gang med et enkelt klik. Nu har Apple købt den.

I stedet for selv at forsøge at finde på noget, der kunne slå den, har Apple nu købt mobilapplikationen Workflow, som Apple selv i 2015 kårede som »den mest innovative« og gør den samtidig gratis.

Det bekræfter både Apple og Workflows skabere over for flere amerikanske medier.

Workflow er en app, som klarer en masse opgaver på én gang, så man kan få mere fra hånden på kortere tid ved et enkelt tryk på en knap i stedet for at skulle ind og rode i flere forskellige andre apps på sin iPhone-telefon, sin iPad-tavle-PC eller sit Watch-smartur.

Kan man f.eks. se, at man er sent på den, kan man klikke på knappen »For sent«, som automatisk slår op i kalenderen og ser, hvad næste punkt er, beregner rejsetiden, opretter en SMS-besked og sender den af sted til den, man har en aftale med.

pix-OnePlus 3T

Fortsætter hos Apple

Man kan også automatisk få lagt sit seneste foto ud, automatisk få oprettet en PDF-fil, finde den nærmeste café, starte en bestemt afspilningsliste med yndlingsmusikken, eller hvad man nu har mest brug for.

Apple vil ikke ud med prisen for sit indkøb.

Workflow har hidtil kostet 2,99 dollars gennem Apples App Store men bliver efter opkøbet gjort gratis. Bag Workflow står et lille hold med Ari Weinstein, Conrad Kramer, Ayaka Nonaka og Nick Frey. De fortsætter nu under Apples vinger og glæder sig til at kunne udnytte sin nye ejers position til at arbejde videre med Workflows muligheder.

Workflow vandt i 2015 Apples designpris for sin »enestående brug« af de funktioner, som Apples mobilstyresystem, iOS, giver for, at også blinde og svagtseende kan bruge den, fordi de kan få læst op, hvad der sker, når man sammensætter sine opgaver til egne knapper.

pix-Roaming

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen