Berlingske Business

Apple kan runde 1.000 milliarder dollar i værdi

US-ECONOMY-IT-APPLE
Foto:

Apple vurderes af analytikere på Wall Street til at have en markedsværdi på 1.000 mia. dollar, svarende til omkring 6.800 mia. kr.

Det skriver Financial Times.

Analytikere fra Cantor Fitzgerald, et New York-baseret børsmæglerfirma, kommer med vurderingen, som de baserer på Apples styrkede position i Kina og dets nye produktkategorier.

Givet udvidelsen af 4G i Kina fortsætter vi med at tro på, at Apples iPhone-portefølje nu er bedre positioneret til at kunne udnytte en betydelig opgraderingsbølge i landet med større iPhones og et voksende forhold med China Mobile, vurderer Brian White, der er analytiker i Cantor Fitzgerald, ifølge Financial Times.

DOUNIAMAG-US-IT-TELECOM-INTERNET-APPLE-IPHONE

Apples markedsværdi var tirsdag morgen 741 milliarder dollar.

Børsmæglerfirmaet forudser nu en stigning i selskabets aktier, der vil hæve selskabets værdi. Apples eget aktietilbagekøbsprogram vil dog svække aktieværdien en anelse, lyder vurderingen.

Som det ser ud nu, anbefaler 70 pct. af de aktieanalytikere, der dækker selskabet, at købe Apple-aktier.

pix-Apple-butik

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen