Berlingske Business

Apple jager nyt blod til nyt produkt

SPAIN-TELECOM-MOBILE-WORLD-CONGRESS
Overskrift
iWatch Foto:
pix-cook
Overskrift
Apples CEO, Tim Cook, forsøger at få "iWatch" - det første nye produkt siden Steve Jobs død - færdigudviklet til lancering i 2014. Men Apple er løbet ind i problemer med udviklingen af teknologien i smart-uret. Foto:

For at få færdigudviklet den nye satsning "iWatch", er Apple gået på jobmarkedet efter nye ingeniører. Smart-uret skal være det første helt nye produkt siden Steve Jobs' død.

Apple er ude med snøren for at trække et hold af nye ingeniører til, for at få løst de problemer superbrandet har med den nyeste satsning "iWatch". Problemerne kan forsinke lanceringen af det første nye produkt siden Steve Jobs' død med over et år.

Derfor har Apple de seneste uger været nærmest aggressive i jagten på nyt blod, fortæller kilder tæt på Apples planer for smart-uret, skriver Financial Times mandag ."iWatch" er en helt ny produktkategori i Apples familie af iPhone, iPads og iPods, og det har sat de eksisterende medarbejderes kræfter på prøve.

At dømme efter jagten på nye hoveder bliver "iWatch" ikke klar til at ramme markedet før engang i sidste del af næste år, skriver Financial Times. Og CEO Tim Cook kan endnu nå helt at stoppe projektet med håndledsteknologi-satsningen.

Tidligere er flere ideer nemlig blevet skrottet, men Apples "iWatch" har passeret det undersøgende stadie og er rykket så langt frem, at der nu er omkring en halv snes folk, der arbejder udelukkende på at få produktet færdigudviklet.

Apple har ikke selv kommenteret på sagen i Financial Times, men tilbage i april sagde Tim Cook, at Apples team arbejdede hårdt med noget helt specielt, nyt hardware, software og services, som selskabet ikke kan vente med at introducere i løbet af 2014.

Og mens Apple kæmper med problemknuser-krisen er flere andre mærker i Silicon Valley i gang med at hyre folk til lignende projekter. Både konkurrenterne Google og Samsung, og mindre firmaer som Pebble og Dell arbejder hårdt på at få udviklet smart-ure og anden teknologi, som man kan have på, der kan give Apple kamp til stregen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen