Berlingske Business

Apple bygger gigantisk datacenter

Apple bygger gigantisk datacenter - 1
Foto:

Apple vil bruge en milliard dollar på at bygge et gigantisk datacenter, der er mere end fire gange så stort som selskabets største center i dag. Men Apple vil ikke fortælle, hvad det skal bruges til.

Apple er kendt for at holde sine nye produkter og teknologier hemmelige lige indtil lanceringen. Så det er ikke helt overraskende, at Apple er meget hemmelighedsfuld omkring sit nye gigantiske datacenter i North Carolina. Det har skabt grobund for spekulationer.

Sikkert er det, at Apple vil bruge en milliard dollar på at opføre det nye datacenter på 45.000 kvadratmeter, som bliver fire gange større end Apples største datacenter i dag, skriver digi.no. Datacenteret bliver angiveligt et af de største i verden.

Det ventes at byggeriet vil starte om kort tid. Der er allerede installeret dobbelte fiber-forbindelser. Datacenteret ventes at skabe 50 fuldtidsstillinger i området, der har været hårdt ramt af den økonomiske krise.

Milliard-investeringen i datacenteret kan være et tegn på, at Apple satser stort på cloud computing. Det største Apple-datacenter ligger i øjeblikket i Newark, Californien, og Apple har også et datacenter i nærheden af sit hovedkvarter af Cupertino.

Desuden bruger Apple de globale netværk hos Akamai og Limelight Networks til at distribuere sit digitale indhold.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen