Berlingske Business

Apple: Børn under 13 bør ikke bruge ansigtsgenkendelsessystem

APPLE-IPHONE/
»Den statistiske sandsynlighed er anderledes for tvillinger og søskende, der ligner hinanden og også for børn under 13 år, da deres særlige ansigtstræk måske ikke er fuldt udviklede,« siger Apple Foto:

Apple vurderer, at børn under 13 år ikke bør bruge det nye ansigtsgenkendelsessystem, da ansigter i den alder kan have for mange fællestræk, og man derfor i højere grad risikerer, at andre børn kan bryde ind i telefonerne.Det skriver The Telegraph.

Den nye iPhone X, som kommer på markedet i næste måned, bruger Apples nye ansigtsgenkendelsessystem, Face ID, til at låse telefoner op, godkende betalinger og for at få adgang til telefonens applikationer.

Ifølge Apple, er risiko for at en svindler kan bryde det nye system, en ud af en million, hvilket gør ansigtsgenkendelse mere sikker end det nuværende fingeraftrykssystem, hvor risikoen for svindel er en ud af 50.000.

Men i en sikkerhedsrapport, der onsdag blev offentliggjort af selskabet, vurderes det, at børns ansigter under 13 år stadig udvikler sig og derfor er der en større risiko for, at systemet ikke vil fungere som forventet, og andre børn, især ens brødre og søstre, vil have mulighed for at åbne systemet.

»Den statistiske sandsynlighed er anderledes for tvillinger og søskende, der ligner hinanden og også for børn under 13 år, da deres særlige ansigtstræk måske ikke er fuldt udviklede,« siger Apple. Det skriver The Telegraph.

Apple''s Cook introduces iPhon

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen