Berlingske Business

Apple åbner hemmeligt laboratorium i Taiwan

Apppple
Foto:

IT-giganten Apple har mindst 50 medarbejdere ansat til at udvikle ny skærmteknologi for at reducere afhængigheden af andre leverandører.

Den amerikanske IT-gigant Apple har åbnet et hemmeligt laboratorium i det nordlige Taiwan, hvor ingeniører i øjeblikket udvikler ny skærmteknologi, fortæller flere personer med kendskab til laboratoriet.

Det skriver Bloomberg News.

pix-Apple, Irland

I Apple-bygningen i den taiwanesiske by Longtan arbejder mindst 50 ingeniører og øvrige ansatte på at producere helt nye skærme til blandt andet iPhones og Ipads, fortæller folkene bag, som ifølge Bloomberg News ikke ønsker deres navn frem i offentligheden. Apple har efter sigende rekrutteret ansatte fra de lokale skæmproducenter AU Optronics Corp og Qualcomm Inc., som oprindeligt ejede bygningen.

Kristin Huguet, en talsmand for Apple i Cupertino, Californien, afviser over for Bloomberg News at kommentere på laboratoriet.

pix-iPad Pro

Ifølge rygterne begyndte Apple tidligere på året at drive laboratoriet, da det har til formål at gøre de ikoniske produkter tyndere, lettere, lysere og mere energieffektive. Ingeniører er ved at udvikle mere avancerede versoner af flydende krystalsskærme (LCD), som der allerede i dag bruges til mange Apple-produkter såsom MacBook, iPad og iPhone.

For Apple har det længe været et kardinalpunkt at producere tyndere produkter med en længere levetid. Ved at arbejde direkte på udviklingen af ny skærmteknologi kan Apple reducere deres afhængighed af leverandører som Samsung Electronics, Sharp og Japan Display.

pix-Samsung-Apple

Samsung, som gør både producerer komponenter og forbrugerudstyr, er nemlig stærkt positioneret øjeblikket, da de er blandt de få leverandører, der tilbyder smartphones med såkaldte OLED-skærme, som typisk er dyrere at producere end LCD-skærme.

Samsung kan derfor håbe på, at Apple ikke formår at overhale dem indenom med laboratoriet i Taiwan.

appppp

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen