Berlingske Business

Amerikansk telekæmpe topper forventningerne til driften

SPRINT-RESULTS/
Arkivfoto. Det amerikanske teleselskab Sprint leverede lidt bedre end ventet i sit tredje kvartal af regnskabsåret 2016/17, hvor både omsætning og drift endte over analytikernes forhåndsforventninger. Foto:

Det amerikanske teleselskab Sprint leverede lidt bedre end ventet i sit tredje kvartal af regnskabsåret 2016/17, hvor både omsætning og drift endte over analytikernes forhåndsforventninger.

Sprint omsatte for 8,55 mia. dollar mod ventet 8,30 mia. dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Det blev omsat til et justeret driftsresultat (EBITDA) på 2,45 mia. dollar mod analytikernes forventninger om 2,30 mia. dollar.

Der er samtidig tale om stor fremgang i forhold til det tilsvarende kvartal et år tidligere, og det vækker glæde på ledelsesgangen.

- Sprint er ved at runde hjørnet. Selv med alle de aggressive tilbud fra vores konkurrenter er vi i stand til at få flere abonnenter end både Verizon og AT&T og vi fortsætter med at løfte vores omsætning, skære i omkostningerne og forbedre netværket, siger Marcelo Claure, der er administrerende direktør hos Sprint, i regnskabet.

Sprint-aktien falder med 0,1 pct. til 9,10 dollar i det amerikanske formarked.

Mobilmaster - 2016110315461150

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen