Berlingske Business

Amerikansk telekæmpe bed i det sure æble og nedjusterede

QUALCOMM-RESTRUCTURING/
Foto:

Den amerikanske telekoncern Qualcomm kunne ikke holde dampen oppe i det forskudte tredje kvartal.

It-selskabet rapporterede et justeret overskud per aktie på 0,99 dollar mod 1,18 dollar sidste år og mod analytikernes forventede overskud på 0,95 dollar per aktie, ifølge Bloomberg News.

Omsætningen var på 5,83 mia. dollar mod en forventet omsætning på 5,84 mia. dollar og sidste års 6,8 mia. dollar.

Den faldende omsætning og indtjening får Qualcomm til at sænke prognosen for helåret 2015.

pix-Hans Vestberg

Virksomheden estimerer nu en justeret indtjening per aktie på 4,50-4,70 dollar med en omsætning på 24,5 til 25,5 mia dollar. Tidligere lød prognosen på et overskud på 4,60-5,00 dollar ud af en omsætning på 25,0-27,0 mia. dollar.

For fjerde kvartal ses et justeret overskud per aktie på 0,75-0,95 dollar og en omsætning på 4,7-5,7 mia. dollar.

Analytikernes forventninger til fjerde kvartal lød på 1,08 dollar per aktie og en omsætning på 6,13 mia. dollar.

Qualcomm faldt 1,3 pct. i eftermarkedet.

pix-Lumia-telefoner

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen