Berlingske Business

Amerikansk teknologiselskab vil sætte mikrochip i sine ansatte

452593174.jpg
Arkivfoto. Et amerikansk teknologiselskab vil som det første i USA sætte en mikrochip i sine ansatte.

Et amerikansk teknologiselskab vil som det første i USA sætte en mikrochip i sine ansatte. Chippen vil blandt andet kunne bruges til at betale for mad i selskabets pauserum, åbne døre og logge ind på pc'er.

Det skriver Independent.

Teknologiselskabet, Three Square Market, som designer pauserum med mini-kiosker til virksomheder, vil tilbyde sine ansatte at få chippen. Chippen er frivillig og selskabet regner med, at over 50 medarbejdere vil tage imod tilbuddet. Chippen vil blive implementeret mellem tommelfingeren og pegefingeren og benytter sig af den samme teknologi, som kontaktløse kreditkort og mobilbetaling.

Elektronisk chip

»Med tiden vil teknologien blive standardiseret og gøre, at man kan bruge mikrochippen som pas, til offentlig transport og til at foretage alle former for indkøb,« udtaler Three Square Markets topchef, Todd Westby, i en pressemeddelelse.

Det er ikke kun Three Square Market, som har fået øjnene op for teknologien. Derimod stiger interessen af biometrisk teknologi i mange selskaber, for eksempel fra et svensk togselskab, som vil tilbyde passagerer en mikrochip i stedet for fysiske biletter.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen