Berlingske Business

Amazon vokser trods krise

Amazon vokser trods krise - 1
Stifteren Jeff Bezos blev i går en del rigere, da hans store aktiepost i Amazon steg 12 procent. Foto:

Online-butikken Amazon.com melder nu om stigende salg - og aktiekursen eksploderer.

Der er langt mellem gode finansnyheder i denne tid, men i sent i går dansk tid, leverede online-boghandlere Amazon.com en af dem. Amazon leverede i fjerde kvartal fornemme resultater og en vækst på 9 procent indtægterne i forhold til året før. Amazon hentede 225 mio. dollars hjem i kvartalet - mod 207 mio. dollars samme kvartal året før. Det var højere end markedets forventninger, og Amazon-aktien steg øjeblikkeligt med 12 procent. Amazon omsatte i kvartalet 18 procent mere - for i alt 6,7 mia. dollars. Det skriver CNN Money.

Amazon.com, der begyndte som en online-boghandler i dotcom-tiden, har siden udvidet butikken med en række andre produkter - blandt andet elektronik, DVDer og musik. Virksomheden er sammen med eBay og ganske få andre en af dotcom-tidens succeshistorier, og virksomheden erklærede, at omsætningen faktisk kunne være steget endnu mere, hvis dollarens kurs havde været mere stabil. I indeværende kvartal forventer Amazon en omsætning, der ligger over markedets forventninger.

December var samtidig en af Amazon.coms bedste måneder - med 13 salg i minuttet døgnet rundt alene den 15. december. Mens Amazon melder om fremgang, har et andet internetkoryfæ, eBay, meldt om svigtende indtægter - selv om eBay fortsat ligger særdeles lunt i svinget.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen