Berlingske Business

Amazon fik overraskende overskud - aktien stiger over 17 pct.

US-TECHNOLOGY-AMAZON-FILES
Foto:

Den amerikanske e-handelsgigant Amazon.com kom torsdag aften med et overraskede godt regnskab for andet kvartal. Handelsplatformen fik til analytikernes forundring overskud i perioden.

Amazon kunne rapportere om et overskud per aktie på 0,19 dollar for andet kvartal af 2015 mod sidste års underskud på 0,27 dollar per aktie.

Analytikerne havde forudset et underskud på 0,14 dollar per aktie ifølge et prognosegennemsnit udarbejdet af Bloomberg News.

US-IT-INTERNET-RETAIL-AMAZON-FILES

Omsætningen løb op i 23,2 mia. dollar mod 19,3 mia. dollar i kvartalet sidste år. Estimaterne fra analytikerne lød på et salg i størrelsesordenen 22,4 mia. dollar.

For tredje kvartal spår Amazon en omsætning i intervallet 23,3-25,5 mia. dollar, hvor markedets estimat lyder på en omsætning på 23,9 mia. dollar.

Selskabet venter et driftsresultat for tredje kvartal i spændet mellem et tab på 480 mio. dollar og et overskud på 70 mio. dollar. Analytikerne estimerer et tab på 268 mio. dollar.

Amazon-aktien skød hele 17,3 pct. i vejret oven på det overraskende resultat.

pix-Amazon-kasse

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen