Berlingske Business

Alibaba vokser med stor fremgang på mobile platforme

ALIBABA-RESULTS/PREVIEW
Ansatte spiller bordtennis i hovedkvarteret for Alibaba Technology Co., 21. maj 2012. Foto:

Det kinesiske internethandelsselskab Alibaba har haft stigende aktivitet i juli, august og september, hvor omsætningen er steget med hele 32 pct. til 3,5 mia. dollar i forhold til samme periode i 2014.

Det er blandt stor fremgang i handlerne fra mobile platforme, som forklarer stigningen. Her steg omsætningen med hele 183 pct. i andet kvartal sammenlignet med samme periode året før, fremgår det af regnskabet fra Alibaba, der er offentliggjort tirsdag.

Samtidig har det kinesiske selskab været i stand til at løfte driftsoverskuddet med 47 pct. til 1 mia. dollar i andet kvartal sammenlignet med samme periode året før.

16BUSCHINA-SMARTPHONE-TECHN.jpg

Ser man på resultatet per aktie, er der tale om et plus på 3,63 yuan, hvilket var et stykke over aktieanalytikernes forventninger, der havde regnet med et overskud på 3,43 yuan per aktie.

Alibaba, der blev børsnoteret i USA sidste år, har hovedsæde i kinesiske Hangzhou og beskæftiger knap 35.000 personer.

01BUSKevin-Day---MarkMonito.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen