Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Alibaba vil indtage sydøstasiatisk e-marked med milliardopkøb

Alibaba
Målsætningen for Alibaba er at indtage det sydøstasiatiske marked og dermed gøre sig mindre afhængig af sit kinesiske hjemmemarked. Foto:

Målsætningen for Alibaba er at indtage det sydøstasiatiske marked og dermed gøre sig mindre afhængig af sit kinesiske hjemmemarked.

Det kinesiske internethandelsfirma Alibaba foretager sin hidtil største investering med en overtagelse af e-handelsselskabet Lazada Group fra Singapore til 1 mia. dollar, svarende til over 6,5 mia. kr., skriver Bloomberg News.

Målsætningen for Alibaba er at indtage det sydøstasiatiske marked og dermed gøre sig mindre afhængig af sit kinesiske hjemmemarked.

People look at smartphones for the Japanese mobile operator Soft

Alibabas formand, Jack Ma, har sat et mål om, at selskabet skal hente mindst halvdelen af sin omsætning uden for Kina. Og Lazada-købet tilfører Alibaba salg af tøj og elektronik i seks sydøstasiatiske lande.

CHINA-US/BUYOUTS

Opkøbet sker ved, at Kinas største online imperium køber nye aktier for 500 mio. dollar. Desuden skal der købes aktier fra eksisterende investorer for et tilsvarende beløb.

Blandt de investorer, som er gået med til at sælge ud af deres aktiebeholdning, er tyske Rocket Internet, som har grundlagt Lazada Group, og den britiske supermarkedskæde Tesco.

cc

Rocket Internet-aktien stiger med 5 pct. til 27,33 euro, mens Tesco-aktien går mindre beskedne 0,6 pct. frem til 194,65 pence.

06BUSBagside-Nikesh-Arora-1.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen