Berlingske Business

Alibaba slog alle rekorder på Singles Day

USA-STOCKS/
Foto:

Singles Day blev en kæmpe succes for kinesiske Alibaba.

Omsætningen på Kinas største internethandelstjeneste nåede op på svimlende 99 mia. kr. - en stigning på 60 pct. sammenlignet med sidste år. Og salgstallene er godt nyt, vurderer chefstrateg i Carnegie, Henrik Drusebjerg.

- Gårsdagens shopperekord sammenholdt med detailsalgstallene, som blev offentliggjort tidligere på dagen, er med til at underbygge billedet af forandringen i kinesisk økonomi mod i højere grad at blive drevet af forbrug. Det er positivt for vores positioner i Kina og er med til at underbygge, at Kina ikke er på vej i recession, skriver Carnegie-strategen i sin morgenkommentar.

ALIBABA-RESULTS/PREVIEW

Alibabas aktie formåede dog ikke at lukrere på rekordsalget. Den dykkede onsdag 1,9 pct. på børsen i New York, hvilket ifølge Bloomberg News skyldes fortsat bekymring over den kinesiske økonomi.

Det var fire kinesiske singler, der er i 1993 opfandt konceptet Singles Day som en modsætning til den amerikanske Valentines Day. Dagen afholdes hvert år 11/11, hvor ettallerne symboliserer, at man er alene.

FILE CHINA ECONOMY ALIBABA SUNING

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen