Berlingske Business

Alibaba og Suning kombinerer online og offline handel

FILE CHINA ECONOMY ALIBABA SUNING
Foto:

De to kinesiske detailhandelsgiganter Alibaba og Suning Commerce køber aktier i hinanden for at indgå en ny forretningsmodel, der integrerer både online og offline shopping.

Samlet har partnerskabet en værdi af 6,9 mia. dollar, ca. 47 mia. kr., skriver Financial Times.

Alibaba køber 19,99 pct. af Suning for 4,6 mia. dollar, godt 31,3 mia. kr., mens Suning vil købe 1,1 pct. af Alibaba for knap 15,3 mia. kr.

Som en del af den strategiske alliance vil de to selskaber skabe synergi-effekter inden for e-handel og logistik. Eksempelvis vil Suning åbne en butik på Alibabas online platform, samarbejde med Alibabas logistiske arm, Cainiao, om hurtigere levering og bruge betalingstjenesten Alipay.

ALIBABA-RESULTS/

Ifølge Joe Tsai, vice-formand hos Alibaba, er det et forsøg på at integrere offline og online handel.

»Du kan forestille dig en kunde, der går ind i en butik med en Alibaba-app og oplever produktet i virkeligheden, men foretager hele købet online, så han ikke skal stå i kø ved kassen«, siger han ifølge Financial Times.

Suning, der er et af Kinas hjemmedyrkede elektronik-brands, har haft problemer med sin online tilstedeværelse, men ifølge Tsai vil den nye strategi byde på gradvise fordele for begge parter.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen