Berlingske Business

Advarsel: Solformørkelsen kan ødelægge dit mobilkamera

RB PLUS Fans invaderer Færøerne til formørket sol
Du risikerer at ødelægge dit kameras sensor, hvis du fotograferer direkte mod solen. Foto:

Du risikerer at ødelægge dit kameras sensor, hvis du fotograferer direkte mod solen.

Du må ikke kigge direkte mod solen ved fredagens solformørkelse - og du må altså heller ikke bruge dit kamera op mod solen. Du risikerer nemlig at beskadige sensoren, og dermed ødelægge kameraet, skriver MereMobil.dk

»Uden det rigtige tilbehør til beskyttelse af billedsensoren mod sollyset, kan sensoren blive beskadiget. Uanset hvilken type kamera man bruger, til at fotografere solformørkelsen, skal man montere et specielt solfilter foran objektivet, for ikke at lave øjenskader, når man kigger på skærmen eller kigger gennem søgeren,« siger Hung Uhé Tang, som har ansvaret for produkttræning hos Sony i Norden, til MereMobil.dk.

Solformørkelsen begynder ifølge Planetariet kl. 9.40 i København, topper 10.50 og slutter igen kl. 12. Tiderne vil variere efter hvilken del i landet, du befinder dig i. Solformørkelsen vil i Danmark dække 81-85 procent af solen.

Deltag i debatten på Version2.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen