Berlingske Business

Adobe slår alle forventninger på stor succes med Cloud-Photoshop

585359495.jpg
Den amerikanske it-selskab Adobe Systems slog analytikernes overskuds- og omsætningsestimater for syvende kvartal i træk efter højere abonnementsindtægter fra selskabet Creative Cloud-softwarepakker, mens de gennemsnitlige indtægter per bruger samtidig øgedes.

Den amerikanske it-selskab Adobe Systems slog analytikernes overskuds- og omsætningsestimater for syvende kvartal i træk efter højere abonnementsindtægter fra selskabet Creative Cloud-softwarepakker, mens de gennemsnitlige indtægter per bruger samtidig øgedes.

Aktien blev belønnet med en stigning på 3,8 pct. i eftermarkedet.

Adobe har fået et løft fra skiftet til den webbaserede abonnementstjeneste for flagskibet Creative Cloud, som blev lanceret i andet kvartal af 2012, og som blandt andet indeholder foto- og videoredigerings-programmer som Photoshop, LightRoom, Premiere Pro og Illustrator.

Indtægterne fra Adobes digitale medievirksomhed, der omfatter Creative Cloud, steg cirka 28 pct. til 1,46 mia. dollar, mens analytikernes gennemsnitlige estimat lød på 1,43 mia. dollar, ifølge Thomson Reuters.

Nettoresultatet steg til 583,1 mio. dollar svarende til 1,17 dollar per aktie i første kvartal mod 398,5 mio. dollar eller 0,80 dollar per aktie et år tidligere.

Eksklusiv engangsposter tjente Adobe 1,55 dollar per aktie og slog dermed analytikernes estimat på 1,44 dollar.

Omsætningen steg næsten 24 pct. til 2,08 mia. dollar, hvor skønnet lød på 2,05 mia. dollar.

Adobe venter en justeret indtjening på 1,53 dollar per aktie og en omsætning på 2,15 mia. dollar for andet kvartal. Analytikere forventede inden regnskabet en indtjening på 1,51 dollar per aktie og en omsætning på 2,14 mia. dollar.

ADOBE-RESULTS/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen