Berlingske Business

»3«s topchef overtager hele Skandinavien

pix-Morten Christiansen
Morten Christiansen bliver fra 1. juni skandinavisk direktør for »3«. Foto: »3«

Morten Christiansen bliver ny, skandinavisk direktør men fortsætter på topposten i Danmark.

Danmarks længstsiddende teledirektør, »3«s Morten Christiansen, bliver fra 1. juni »3«s direktør for Skandinavien men fortsætter på sin danske toppost.

Morten Christiansen afløser Peder Ramel, som har været »3«s skandinaviensdirektør siden 1. marts 2007 og nu fortsætter som bestyrelsesmedlem i selskabet, oplyser »3«.

»3« er Danmarks fjerdestørste teleselskab efter - i rækkefølge - TDC, Telenor og Telia. »3« i Danmark og Sverige (der fungerer som ét selskab med to filialer) ejes med 60 procent af hongkongkonglomeratet Hutchison Whampoa, der har Asiens rigeste mand, Li Ka-shing, i spidsen, og med 40 procent af den svenske milliardærfamilie Wallenbergs investeringsselskab, Investor AB.

Internet Bredbånd kabelnet

I telebranchen siden 2002

Morten Christiansen har været administrerende direktør for »3« i Danmark siden 2005, hvor han kom til efter tre år hos franske Orange/Mobilix, som Telia købte. Før da var han 1992-2001 administrerende direktør i mediebureauet Carat. Han er uddannet cand. merc. fra CBS.

Morten Christiansen har i årevis sat sit præg på debatten om den danske telepolitik ved at være synlig, stille op alle steder og ofte ikke lægge fingrene imellem, når budskabet skulle ud - og det skulle sikres, at det også blev forstået. Han har aldrig lagt skjul på, at han betragter »3« som udfordreren på det danske telemarked, og at man derfor godt må være lidt fræk i sine udmeldinger. Morten Christiansen har under sig lavprisselskabet Oister, som i årevis har plaget sine større konkurrenter med slagtilbud, mens »3« selv for alvor fandt nøglen til succes ved land på land at afskaffe de forhadte roaminggebyrer, længe inden det lykkedes for EU.

»Morten Christiansen har formået at vende »3« Danmark fra en virksomhed med underskud til en solid forretning, som i dag har 1.293.000 kunder og en omsætning på 3,2 milliarder kroner. Han har dermed bevist, at han er den rette person til at lede »3« Skandinavien til yderligere vækst og har både min og bestyrelsens fulde tillid,« siger »3«s bestyrelsesformand, Canning Fok, fra Hutchison Whampoa.

»3« Sverige har haft et trangt år og har tabt 51.000 mobilkunder, så selskabet i dag har 1.992.000 svenske mobilkunder. »3« i Danmark havde i januar-marts fortsat fremgang i antallet af mobilkunder - og har vundet 81.000 på et år - men presses på indtjeningen, der gik 77 milioner kroner tilbage til 647 millioner.

pix-Hesselø

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen