Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

»3« ruster op med nye butikker

pix-3-butik
Det var et hårdt slag for »3«, da Fona lukkede, for Fona solgte også »3«-produkter. Derfor vil »3« i det kommende år åbne en række nye, egne forretninger landet over. Foto: »3«

De første to af muligvis 12 nye butikker åbner inden for en uge for at genvinde det terræn, der forsvandt, da Fona-kæden lukkede. De nye butikker satser stort på ekstra tilbehør.

Efter chokket over pludselig at mangle 40 butikker, da Fona-kæden lukkede, går teleselskabet »3« nu i offensiven og åbner inden for en uge to af måske op til 12 nye butikker i Danmark.

29. september åbner butik nummer 29 i Herningcenteret, og 3. oktober åbner nummer 30 i Næstved Storcenter.

»40 udsalgssteder, som vi tidligere havde i Fona, var vi fra den ene dag til den anden pludselig ikke længere i. Derfor har vi lagt en plan for opfylde de behov, som der helt sikkert er. Vi åbner ikke 40 nye butikker - det vil være for voldsomt. Men vi har plottet 12 spændende placeringer ud i navnlig rigtigt godt indkøbscentre. Om vi så kommer til at etablere butik alle 12 steder, tvivler jeg dog stærkt på,« siger David Elsass, privatkundedirektør hos »3«, til Berlingske.

Satsning på mobilt tilbehør

»3« er Danmarks fjerdestørste teleselskab efter i rækkefølge TDC, Telenor og Telia. »3« havde ved udgangen af juni omkring 1,2 millioner mobilkunder i Danmark og 28 egne butikker.

De nye butikker tager samtidig hul på et nyt koncept, hvor der bliver mere plads til alt det ekstraudstyr, som efterhånden følger med.

»Der bliver tre-fire gange mere tilbehør end i de andre butikker, så vi kan imødekommende kundernes behov bedre. Det bliver et bredere sortiment i de kategorier, som vi i forvejen har, men der kommer også nye kategorier ind: Vi vil sælge Razer-spiludstyr og har også et nyt musiksystem, Clint, på hylderne. Mobilt tilbehør betyder mere og mere for os på bundlinien, og hvem ved, hvad man i fremtiden vil kunne købe i sin mobilbutik? I forvejen har vi en, synes vi selv, ret attraktiv afbetalingsordning, der er rente- og gebyrfri,« siger David Elsass.

»3« har omkring 50.000 kunder gennem butikkerne på en uge.

Godt at have konkurrenter tæt på

Telenor valgte i august at lukke fem af sine butikker og har nu 62 butikker i Danmark ud over de 18 områder, som ligger i Bilka-butikker. Men faktisk er det godt, hvis flere teleselskaber har butikker samme sted, siger David Elsass.

»Det er ikke nødvendigvis godt at ligge som den eneste butik. Det er fint, hvis konkurrenterne også ligger tæt på. I Field's ligger vi dør om dør med de andre tre teleselskaber, og det er faktisk en af vores bedste butikker. Men naturligvis tænker vi i, hvor vi har kunder, hvor der er potentiale, og hvor vi kan tilbyde en rigtigt god dækning,« forklarer »3«s privatkundedirektør.

»3« har bedt butikschefer fra andre »3«-butikker om at stå i spidsen for de to nye butikker i Herning og Næstved, mens de øvrige medarbejdere er en blanding af gamle og nye »3«-ansatte.

Dyrt men effektivt med butikker

»Det er rigtigt, at det er dyrt at have butikker, men det giver mening at kunne tilbyde kunden noget mere end et rent onlinesalg, hvor det er svært at opbygge en relation til kunden. I butikken kan vi forklare om vores bredbåndsprodukter, give mulighed for at kombinere abonnementer, så man sparer penge, og så netop tilbyde en masse ekstraudstyr,« siger David Elsass.

De to nye forretninger er af samme størrelse som »3«s øvrige butikker, men indretningen er anderledes og vil sandsynligvis blive overført til de 28 nuværende butikker lidt efter lidt.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen